MOTTO:


PAWEŁ ANTONI BARANOWSKI - BLOGWitam Cię mój szanowny czytelniku i szanowna czytelniczko. Dziękuję Ci za zainteresowanie. Na wstępie jednak wyjaśnijmy to sobie: celem pisania mojego blogu jest - wyrazić to, co ja chcę przekazać i to wyłącznie w taki sposób - w jaki ja chcę to zrobić. To nadaje sens publikowaniu indywidualnych blogów. Mój blog jest dla odwiedzających jak biblioteka publiczna: czytać książki można, jeśli ktoś lubi i chce, ale pisać w tych książkach - nie należy. Nie jestem informatorem moich czytelników a mój blog nie jest czasopismem.

wtorek, 9 stycznia 2018

Co jest najważniejsze... ?


... że srebro i złoto
to nic; chodzi o to,
by młodym być i więcej nic,

Nie rozgłos, nie sława,
nie stroje, zabawa,
lecz młodym być i więcej nic.

A jeszcze do tego
mieć kogoś bliskiego
i kochać go i więcej nic,

Najbiedniejszym być,
najskromniejszym być,
ale mieć przed sobą świat,

Zakochanym być
i kochanym być,
i mieć wciąż dwadzieścia lat.

(... )

Refren cudownego tekstu piosenki Emanuela Schlechtera i Jerzego Petersburskiego z 1959 roku. Piosenka doczekała się kilku znanych coverów i była bardzo znana i często odtwarzana co najmniej jeszcze kilkanaście lat...
Podobny wpis: Stare, dobre czasy - czyli coś o uczuciach...