MOTTO:


PAWEŁ ANTONI BARANOWSKI - BLOGWitam Cię mój szanowny czytelniku i szanowna czytelniczko. Dziękuję Ci za zainteresowanie. Na wstępie jednak wyjaśnijmy to sobie: celem pisania mojego blogu jest - wyrazić to, co ja chcę przekazać i to wyłącznie w taki sposób - w jaki ja chcę to zrobić. To nadaje sens publikowaniu indywidualnych blogów. Mój blog jest dla odwiedzających jak biblioteka publiczna: czytać książki można, jeśli ktoś lubi i chce, ale pisać w tych książkach - nie należy. Nie jestem informatorem moich czytelników a mój blog nie jest czasopismem.

poniedziałek, 9 stycznia 2012

Ja - dziękuję.


Nie, nie! Ja – dziękuję! 
Stanowczo 
Nie potrzebuję 
Punktów dodatkowych 
Za pochodzenie 
Od małpy. 

Obarczony tęsknotą, 
Samotnością otruty – 
Szukam bezustannie 
Daremnym pragnieniem 
Zrozumienia, 
Uczucia, 
Aprobaty.
 
Oszukany urodzeniem - 
Błądzę bez celu, 
Odtrącony podle. 
Na oślep idę, 
Myślami szepcząc 
Nienarodzonych wierszy 
Słowa niezliczone.

Czy będą one 
Wystarczającym dowodem? 
Jak hasło dostępu? 
Modlitwa? 
Usprawiedliwienie? 
Zaklęcie?  Przeklęcie:
 ... Człowiekiem jestem...

Na pewno. 
Jestem ? ... 
Jeszcze 
Panie, odwróć ode mnie ten kielich. 
Błagam Cię; pomóż mi. 
Choć nie – co ja, 
Ale – co Ty!