MOTTO:


PAWEŁ ANTONI BARANOWSKI - BLOGWitam Cię mój szanowny czytelniku i szanowna czytelniczko. Dziękuję Ci za zainteresowanie. Na wstępie jednak wyjaśnijmy to sobie: celem pisania mojego blogu jest - wyrazić to, co ja chcę przekazać i to wyłącznie w taki sposób - w jaki ja chcę to zrobić. To nadaje sens publikowaniu indywidualnych blogów. Mój blog jest dla odwiedzających jak biblioteka publiczna: czytać książki można, jeśli ktoś lubi i chce, ale pisać w tych książkach - nie należy. Nie jestem informatorem moich czytelników a mój blog nie jest czasopismem.

piątek, 22 września 2017

Pytania.


Ogrodzie jesienny;
czemu żadna stopa
śladu nie zostawi
w twoich traw dziewiczych
samotnej połaci?

Czemu serce żadne
żarliwym swym rytmem
nie zagłuszy ciszy,
gęstej niczym opar
bezludnych pustkowi?

Kogo cieszyć mają
miłe światła kręgi,
cieniste przystanie,
dyskretne zakątki –
zachętą kuszące?

Ogrodzie mój dziwny:
jesteś zbyt świetlisty
jak na taką pustkę.
albo – nazbyt pusty –
na tę światła jasność!

Wszak to nielogiczne,
aby dróżki sprzątać!
by oświetlać nocą
miejsce – do którego
nikt nigdy nie wchodzi…!


                *


…Takie to pytania
mrok mi podpowiada,
gdy przez okno patrzę –
milczeniem zdradzony,
w smutną noc deszczową.

Jedyną odpowiedź
zna już serce moje
– gdy pustka dokoła:
że – jasny i czysty
– czekasz…


                 … na Anioła.



Paweł Antoni Baranowski 2012