MOTTO:


PAWEŁ ANTONI BARANOWSKI - BLOGWitam Cię mój szanowny czytelniku i szanowna czytelniczko. Dziękuję Ci za zainteresowanie. Na wstępie jednak wyjaśnijmy to sobie: celem pisania mojego blogu jest - wyrazić to, co ja chcę przekazać i to wyłącznie w taki sposób - w jaki ja chcę to zrobić. To nadaje sens publikowaniu indywidualnych blogów. Mój blog jest dla odwiedzających jak biblioteka publiczna: czytać książki można, jeśli ktoś lubi i chce, ale pisać w tych książkach - nie należy. Nie jestem informatorem moich czytelników a mój blog nie jest czasopismem.

wtorek, 29 kwietnia 2014

Udziel nam pokoju!

Z żywą wiarą nadal prosimy Pana, aby odsunął wiszące nad nami niebezpieczeństwo i aby błaganie, które wznosimy wraz ze wszystkimi chrześcijanami, stało się jednogłośnym wołaniem o wspaniały dar pokoju.
Jestem pewien, że głosy licznych wierzących w Boga przyłączą się do tej prośby, ponieważ oni także są przekonani, że najwyższe wartości pokoju i sprawiedliwości mogą i muszą istnieć wspólnie, odpowiadają bowiem najgłębszym potrzebom jednostek i narodów.

Panie, wysłuchaj nas!

Tobie Maryjo, królowo Polski, powierzamy z ufnością nasz niepokój i naszą modlitwę: niech ludzie pójdą drogą pokoju pewnie i zdecydowanie!

Jest to jedyny skuteczny dzisiaj sposób, aby zatryumfował pokój!
Jest to jedyna droga godna cywilizacji!

Panie, daj nam pokój! 


Modlitwa Jana Pawła II Papieża 13 stycznia 1991 roku 


* * * 

Dziś tę modlitwę Papieża dedykuję naszym Braciom Ukraińcom, tym którzy postanowili w ostatnim momencie upadku państwa, w straceńczym zrywie na Majdanie Niepodległości – ratować swoją ukochaną Ojczyznę – Ukrainę, swoją wolność, tradycję, narodowość i język. 
Dedykuję ją tym naszym braciom i siostrom Ukraińcom, modlącym się do tego samego – bo jednego przecież – Boga, z trwogą patrzących dziś w niebo nad swoimi głowami – czy nie widać na nim cieni złowrogich maszyn niosących śmierć, niebo z którego dziś każdej chwili może nadejść agresja i śmierć; nasłuchujących z niepokojem odgłosów ze wschodu – czy nie nadchodzi barbarzyńska przemoc jak zwykle w przebraniu wyzwolicieli, niosąca zniszczenie, cierpienie i zagładę.

Modlimy się do Ciebie Panie, Ojcze nasz, Stwórco i Władco Wszechświata – ocal pokój, powstrzymaj agresję, skłoń uszy i usta wszystkich do porozumienia i pokoju.

Paweł Baranowski