MOTTO:


PAWEŁ ANTONI BARANOWSKI - BLOGWitam Cię mój szanowny czytelniku i szanowna czytelniczko. Dziękuję Ci za zainteresowanie. Na wstępie jednak wyjaśnijmy to sobie: celem pisania mojego blogu jest - wyrazić to, co ja chcę przekazać i to wyłącznie w taki sposób - w jaki ja chcę to zrobić. To nadaje sens publikowaniu indywidualnych blogów. Mój blog jest dla odwiedzających jak biblioteka publiczna: czytać książki można, jeśli ktoś lubi i chce, ale pisać w tych książkach - nie należy. Nie jestem informatorem moich czytelników a mój blog nie jest czasopismem.

poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Modlitwa Jana Pawła II: Nigdy więcej wojny!


Boże naszych ojców,
wielki i miłosierny,
Panie pokoju i życia,
Ojcze wszystkich.
Twoim zamysłem jest pokój,
nie cierpienie,
potępiasz wojnę i upokarzasz pychę
czyniących przemoc.
Zesłałeś nam swojego Syna Jezusa,
aby wszędzie ogłosić pokój,
aby złączyć ludzi
wszystkich ras i narodowości
w jedną rodzinę.
Wysłuchaj jednomyślnego wołania swoich dzieci,
wielkiego błagania całej ludzkości:
nigdy więcej wojny, rzeczy bez sensu,
nigdy więcej wojny,
spirali bólu i przemocy.
W jedności z Maryją, Matką Jezusa
prosimy Cię:
przemów do serc tych, którzy decydują
o losie narodów,
powstrzymaj prawo odwetu i zemsty,
podpowiadaj przez swego Ducha nowe rozwiązania,
wielkoduszne i szlachetne gesty,
okresy dialogu i cierpliwego czekania,
bardziej owocne
niż przyspieszone działania wojenne.
Ześlij naszym czasom dni Pokoju.
Nigdy więcej wojny.
Amen.


Jan Paweł II Papież, 16 stycznia 1991 roku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz