MOTTO:


PAWEŁ ANTONI BARANOWSKI - BLOGWitam Cię mój szanowny czytelniku i szanowna czytelniczko. Dziękuję Ci za zainteresowanie. Na wstępie jednak wyjaśnijmy to sobie: celem pisania mojego blogu jest - wyrazić to, co ja chcę przekazać i to wyłącznie w taki sposób - w jaki ja chcę to zrobić. To nadaje sens publikowaniu indywidualnych blogów. Mój blog jest dla odwiedzających jak biblioteka publiczna: czytać książki można, jeśli ktoś lubi i chce, ale pisać w tych książkach - nie należy. Nie jestem informatorem moich czytelników a mój blog nie jest czasopismem.

wtorek, 22 listopada 2016

Naucz ich kochać – Panie.

Chcę się unosić w przestworzach. 
przenikać dachy i ściany 
patrzeć przez okna na piętrach 
przejść nawet przez mur ceglany – 
by ludzkie znać nikczemności; 
ich zdrady i podłe plany, 
upadki ich i słabości, 
serca ich – pełne pogardy...

... Choć wcale nie jestem lepszy. 
chociaż nie jestem bez winy, 
bardzo chcę pomóc im wszystkim – 
mimo że mnie odtrącili; 
bo serce mam tak gorące, 
miłością tak przepełnione, 
może się da tą miłością 
usprawiedliwić ich czyny...?!

Zła miłość – zwodzi, oślepia, 
czasem zabija, i kłamie, 
więc nie wiń ich, nie potępiaj, 
lecz naucz ich kochać – Panie! 
 naucz ich mówić i słuchać, 
pomagać innym w potrzebie, 
nim anioł Twój – czarnooki 
zacznie ich uczyć...

... za Ciebie!

Paweł Baranowski. 2008